1. سامین پردازش
  2. VMware
  3. اجزای تشکیل دهنده VDI
اجزای تشکیل دهنده VDI

اجزای تشکیل دهنده VDI

اجزای تشکیل دهنده VDI

VMware ESX

vSphere ESXi برای مجازی سازی و به اشتراک گذاری منابع سخت افزاری یک سرور برای ماشینهای مجازی نصب شده در داخل آن.

اجزای تشکیل دهنده VDI

Vmware Vcenter

برای مدیریت چندین سرور ESXi احتیاج به مدیریت متمرکز وجود دارد و دریک سازمان که چندین esxi دارد و هرکدام از این esxi ها دارای تعدادی ماشین مجازی هستند نیاز به یک مدیریت متمرکز دارند که بتواند همگی آن ها را کنترل کند، چرا که وصل شدن و مدیریت esxiها کار دشواری در سطح گسترده میباشد. مرکز مدیریت VMware ، vSphere شماست. VMware vCenter Server مدیریتی یکپارچه برای همه host ها و virtual machine ها در یک datacenter از یک console واحد فراهم می کند.

همچنین به مدیران شبکه اجازه می دهد تا سیستم کنترلی را بهبود بخشند، کارهای روزانه را تسهیل کنند و پیچیدگی و هزینه مدیریت فضای IT را کاهش دهند. vCenter Server به خدماتی مانند Active Directory ، DNS و SQL وابسته است. این خدمات باید همزمان با vCenter Server در حال کار کردن باشند.

View Composer (اختیاری)

برای راه اندازی این سرویس احتیاج به تجهیزات ذخیره سازی گرانتر می باشد که ذخیره ساز های SSD را پشتیبانی کند. این سرویس را می توان در کنار vCenter و یا به صورت مجزا راه اندازی نمود.

جهت کاهش فضای استفاده شده برای هر Virtual Desktop می باشد و برای این کار از Parent به صورت Diff Disk برای هر ماشین مجازی فضا اختصاص می دهد.

اجزای تشکیل دهنده VDI

View Security Server(اختیاری)

یک سرور معرفی شده یا به اصطلاح Paired شده با سرور اصلی برای قرار گرفتن در DMZ می باشد.

Active Directory

این سرور نیز باید روی ویندوز سرور نصب شود و روی آن اکتیو دایرکتوری نصب شود. این سرور کار ایجاد یوزر را برای ما فراهم میکند تا به مجموعه ما دسترسی پیدا کنند. پیشنهاد میشود این سرور به صورت مجازی راه انداری شود.

اجزای تشکیل دهنده VDI
VDI

View Agent

این نرم افزار باید بر روی Virtual Desktop ها نصب شود.

اجزای تشکیل دهنده VDI

View Client

برای اتصال کاربران به محیط Virtual Desktop استفاده می شود.(لازم به ذکر است که به جای نصب این نرم افزار روی کلاینت ها می توان از thin client ها هم استفاده نمود) امکان دسترسی به کامپیوتر های مجازی از طریق کامپیوتر های معمولی به وسیله VMware view client نیز وجود دارد که مزایای استفاده از آن به شرح زیر میباشد.

امکان استفاده از ۲ یا چند کامپیوتر همزمان یا حتی موقت برای کابران بدون هیچگونه بار هزینه ای اعم از خرید سخت افزار یا هزینه های نگهداری . 

 

 

مطالب پیشنهادی را مطالعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

به اشتراک بگذارید

فهرست