1. سامین پردازش
  2. مجازی سازی سرور ها
  3. مجازی سازی چیست و چگونه کار میکند؟

مجازی سازی چیست و چگونه کار میکند؟

در چند سال اخیر با گسترش روزافزون ساختارهای مجازی، به نوعی انقلاب جدیدی در ساختار دیتاسنترها بوجود آمد. مجازی سازی ، باعث بهبود بهره وری و دسترس پذیری منابع و برنامه های کاربردی در یک دیتاسنتر می شود. وابستگی های برنامه های کاربردی به سخت افزاری که بر روی آن قرار دارند علاوه بر دشواری امکان انتقال سرویس مورد نظر به بستر سخت افزاری دیگر، وقت زیادی از مدیران سیستم جهت مدیریت منابع خواهد گرفت.

این مساله یکی از مهمترین معضلاتی بود که مدیران سیستم درگیر آن بودند. یک دیتاسنتر که مبتنی بر Vmware virtualization باشد باعث بهبود و تسریع فعالیتها می گردد. این امکان برای مدیران سیستم فراهم می شود تا با کاهش هزینه ها %۷۰-۵۰ بتوانند مدیریت بهینه ای بر روی منابع موجود داشته باشند.

همچنین این امکان مهیا می باشد تا با استفاده از محصول VMware vSphere امکان پیاده سازی یک ساختار دسترس پذیر بر روی منابع موجود در دیتاسنتر مهیا شود.

مجازی سازی

مجازی سازی چیست؟

مجازی سازی یک تکنولوژی نرم افزاری جهت تسریع اعمال تغییرات مورد نیاز در صنعت IT است. امروزه سرورهای قدرتمندی تحت خانواده کامپیوترهای X86 طراحی شده و وارد بازار شده اند که بطور معمول یک سیستم عامل نسخه سرور و یک برنامه کاربردی بر روی آنها نصب می شود. این مساله باعث می شود تا حجم عمده ای از منابع سیستم بدون استفاده باقی بماند. مجازی سازی این امکان را برای شما فراهم می سازد تا چندین ماشین مجازی بر روی یک بستر فیزیکی بصورت مشترک از منابع موجود استفاده کنند.

بر روی ماشینهای مجازی مختلف می توان سیستم عاملهای مختلف و برنامه های کاربردی مختلفی را نصب کرد. با اینکه شرکتهای مختلفی بر روی این تکنولوژی فعالیت دارند اما VMware در حال حاضر با داشتن ۱۵۰۰۰۰مشتری مهمترین و موفق ترین شرکت پیشرو در این خصوص می باشد.

مجازی سازی

در مورد لایسنس آنتی ویروس symantec بیشتر بخوانید

مجازی سازی چگونه کار می کند؟

VMware از نرم افزارهایی از قبیل VMware vSphere و VMware ESXi جهت مجازی سازی منابع سخت افزار موجود بر روی یک کامپیوترX86 شامل CPU,RAM، هارد دیسک و کارت شبکه برای ایجاد یک ماشین مجازی که توانایی اجرای سیستم عامل و برنامه های کاربردی خودش را همانند یک کامپیوتر واقعی داشته باشد استفاده می کند.

مجازی سازی در VMware با ایجاد یک لایه نازک نرم افزار بر روی سخت افزار کامپیوتر و یا بر روی یک سیستم عامل پیاده سازی می شود.

مطالب پیشنهادی را مطالعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

به اشتراک بگذارید

فهرست