1. سامین پردازش
  2. مجازی سازی دسکتاپ ها
  3. معرفی سرویس VDI
سرویس VDI

معرفی سرویس VDI

اصل و اساس این نرم افزار در جهت ارائه خدمات مجازی سازی دسکتاپ (Desktop Virtualization) بنا نهاده شده است. به واسطه پیاده سازی سرویس VDI در سازمان عملاً وابستگی مجموعه به سخت افزار قطع می شود. به واسطه استفاده از نرم افزار VMware Horizon View دیگر دغدغه نگهداری سخت افزار نخواهد بود و هزینه های نگهداری آن به شدت کاهش خواهد یافت. همچنین به واسطه پیاده سازی سرویس VDI  در سازمان می توان به راحتی در هر زمانی به سیستم عامل های جدید مهاجرت نمود. 

این روند با کاربران امکان دسترسی به کامپیوترهایشان با هر وسیله ‏ای از قبیل کامپیوترهای شخصی، نوت بوک، Smart Phone یا Thin Client را می‏ دهد. کاربران نیز رضایت بیشتری دارند، زیرا به برنامه‏ ها و تنظیماتی که برای کارشان نیاز دارند، دسترسی آسان‏ تری دارند.

ایده این کار بسیار ساده است به جای اینکه روی کامپیوتر کاربران به صورت محلی، نسخه‏ ای از سیستم عامل ویندوز اجرا شود، در مرکز داده ، نسخه ویندوز نصب خواهد شد. سپس کاربران به صورت Remote به کامپیوتر واقع در سرور وصل می‏ شوند و سیستم عامل ویندوز ماشین (Windows و یا هر سیستم عامل دیگر) را اجرا می‏ کنند. با استفاده از این تکنولوژی کاربران می‏ توانند از هر کلاینتی برای دسترسی به کامپیوتر خود استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی را مطالعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

به اشتراک بگذارید

فهرست