دورکاری

نکاتی برای کارمندان حین دورکاری

دورکاری و کارمندان

به دنبال اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت مبنی بر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا،‌ بسیاری از ما را بر آن داشته است تا دورکاری و برپایی دفتر خانگی را تجربه کنیم .

برخی از کارمندان برای اولین بار از خانه کار می‌کنند، یعنی فهمیدن اینکه چگونه در محیط جدید بر سر وظایف خود بمانند ممکن است چندان موفقیت‌آمیز نباشد.

در این متن به برخی نکات مربوط به دورکاری و کارمندان میپردازیم .

اما دورکاری مزایای زیادی دارئد . که برخی از آن ها میتواند درگیری کمتر با سیاست‌بازی‌های دفتر کار و استرس کمتر ناشی از سفر به محل کار، باشد .

بسیاری از افراد در مسیر رسیدن به محل کار، دچار استرس می‌شوند و اگر از خانه کارها را انجام دهند، برای آن‌ها بسیار بهتر است و با این شیوه راحت‌ترند.

سبک زندگی کمی انعطاف پذیرتر میشود و سبب سلامتی و شادابی بیشتری میشود . کارمندان بهترین خروجی را در دورکاری ارائه می‌دهند.

زیرا آن‌ها دورکاری را به مانند یک پاداش تلقی می‌کنند. آن‌ها از محیط اطراف حود الهام می‌گیرند و این حس خوب به زندگی آن‌‌ها نیز انتقال می‌یابد و این باعث می‌شود که همیشه به کار خود علاقه داشته باشند.

دورکاری و کارمندان

در زیر به نکاتی ( نکاتی برای کارمندان حین دورکاری ) اشاره میکنیم تا با استفاده از آنها بتوان به تحویل به موقع کار و جلوگیری از انزوا کمک کرد  .

  • کارمندان باید توجه داشته باشند که با دورکاری مانند یک کار واقعی رفتارکنند .

  • یکی از موارد کلیدی آن است که بدانید دقیقا چه انتظاری از شما می‌رود.

  • باید طرحی را برای ایجاد یک دفترکار جمع و جور در خانه و مهیا نمودن شرایط مناسب یک محیط کار امن و راحت تهیه و اجرا کنند .

  • به جای دراز کشیدن روی تخت و استفاده از لپ تاپ، روشی سنجیده‌تر مانند انتقال میز کار به گوشه‌ای ساکت از خانه، گذاشتن کامپیوتر روی آن و نشستن روی یک صندلی با پشتی صاف باشد. همانند محل کار خود و تجهیزات و ملزومات موردنیاز را تهیه کنند و در دسترس قرار دهند .

  • درصورت نداشتن کار به اندازه کافی، موضوع به مسئولان اطلاع داده شود تا کارهای جدیدی ابلاغ شود.

  • طرح و تقویم زمانی کار(روزانه، هفتگی و…) تهیه کنند و برنامه ریزی مناسبی داشته باشند .

  • برای جلوگیری از حس انزوا بهتر است تیم های کاری از طریق چت یا اسکایپ با یکدیگر ارتباط داشته باشند و حتی ساعاتی را به صرف شام یا صحبت با یکدیگر بگذرانند و تلاش شود رفاقت همکاران حفظ شود .

  • پوشیدن لباس مناسب و راحت در تمام طول روز

  • “وقفه‌های روانی ” می‌تواند به شما کمک کند که در در وضعیت روانی درست قرار بگیرید: مانند یک بازه ۲۰ دقیقه‌ای آماده‌سازی و خوردن چای یا قهوه در صبح و ورزش بعد از کار که نشانه شروع و پایان روز کاری شما باشد.

  •  جهت حفظ روحیه به خصوص در این دوران سخت گذراندن ویروس کرونا تا حد ممکن از سر خط منفی اخبار ها و نگرانی ها دوری کنید .

دیگر مطالب مربوط به این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست