1. سامین پردازش
  2. پایگاه دانش
  3. چند روش برای داشتن امنیت بیشتر در Cloud

چند روش برای داشتن امنیت بیشتر در Cloud

اگر از cloud استفاده می کنید ، باید به همان اندازه که از اطلاعات و اپلیکیشن های داخلی محافظت میکنید ، به همان اندازه هم از آنها در Cloud محافظت کنید . مدیران بازرگانی و فناوری اطلاعات نگرانی هایی در مورد مشکلات امنیتی که cloud ها را تهدید میکند دارند . اما با توجه به خدمات و زیرساخت های ارائه شده این نگرانی ها تا حدی کاهش یافته است . اما به معنی پایان یافتن تهدید های امنیتی نمی باشد .

در اینجا به چند روش پیشنهادی جهت امنیت بهتر در فضای  cloud  اشاره میکنیم:

۱ استفاده کردن از ابزارهای مدیریتی هویت و دسترسی

مدیریت کسانی که به اطلاعات و سرویس ها درcloud  دسترسی دارند باید اساس برنامه های امنیت سایبری باشد ،هرچه قدر امتیاز دسترسی محدود باشد میزان مشکلات امنیتی کاهش خواهد یافت .

۲ جلوگیری از تنظیمات نادرست امیتی

عدم بازرسی مداوم منابع و پیکربندی ها می تواند منجر به نقض امنیتی شود.

۳.کاهش پیچیدگی مدیریت ابر

بسیاری از سازمان ها از software-as-a-service (SaaS) and platform-as-a-service (PaaS) استفاده میکنند که از ارائه دهندگان مختلف میباشند و به نظر میرسد که سرویس بهتری به کاربران و مشتری ها ارائه می دهد ، اما حفاظت از چندین  cloud  میتواند کار را دشوار کند . هر چه قدر این پیچیدگی کاهش پیدا کند سبب افزایش امنیت می شود .

۴.افزایش تمرکز بر روی تشخیص و پاسخ

ابزارهای cloud security posture management (CSPM)  مکانیزم های بسیار موثری را برای ارزیابی پیکربندی و تشخیص و اصلاح تنظیمات خارج از انطباق ارائه می دهند.

۵.رمزگذاری داده ها

رمزگذاری داده ها از قوی ترین ابزار های امنیتی است که سازمان ها میتوانند از آن استفاده کنند و از برملا شدن داده ها جلوگیری کنند  .

۶.اولیت دادن به آموزش

در آخر آموزش دادن به کاربران امری حیاتی می باشد . مهاجرت به  cloud  هنوز برای بسیای از کارمندان و سازمان ها امری جدید است . بنابراین ایجاد آموزش و راهنمای کتبی را باید در اولویت قرار داد .

مطالب پیشنهادی را مطالعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

به اشتراک بگذارید

فهرست