1. سامین پردازش
  2. Symantec Data Loss Prevention
  3. گزارش مزایا و معایب سایت KuppingerCole ازتست و ارزیابی Symantec DLP
symantec DLP

گزارش مزایا و معایب سایت KuppingerCole ازتست و ارزیابی Symantec DLP

گزارش مزایا و معایب سایت KuppingerCole ازتست و ارزیابی سیمانتک DLP

Broadcom یک تولید کننده  وعرضه کننده راهکار های نرم افزاری زیرساختی در ایالات متحده است که در سال ۱۹۶۱ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در San Jose کالیفرنیا قرار دارد. عمده مشتریان Broadcom در آمریکای شمالی و EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) هستند.

در سال ۲۰۱۸، Broadcom با خرید CA Technologies وارد بازار امنیت سایبری شد و در سال بعد، مجموعه سازمانی Symantec، از جمله Symantec Data Loss Prevention را به دست آورد.

لایسنس های Symantec DLP Core و DLP Cloud به ازای هر کاربر و سالیانه ارائه می‌شوند. Symantec DLP را می توان به صورت On-prem، به عنوان یک سرویس cloud-based  یا یک سرویس مدیریت شده مستقر کرد. در جایی که کنسول مدیریتی به صورت on-prem مستقر است، می تواند روی ویندوز و لینوکس اجرا شود. علاوه بر این، Symantec DLP Endpoint agent  از ویندوز، مک و لینوکس (endpoint و سرور) پشتیبانی می کند.

این راهکار، شبکه ها، endpoint  ها و خدمات ابری، از جمله شبکه های مجازی و بارهای کاری cloud-based  را پوشش می دهد. کار از راه دور را نیز پوشش می دهد. این راهکار از تمام داده های شبکه شرکتی در حال استفاده(in use)، در حال حرکت (in motion)و در حالت استراحت (at rest)محافظت می کند. این راهکار به طور منظم تمام endpoint  ها از جمله سرورهای فایل، لپ تاپ ها و فضای ذخیره سازی متصل به شبکه را نظارت می کند، اما از تلفن های همراه، سیستم های فروش و سیستم های کنترل صنعتی پشتیبانی نمیکند .

این راه حل به ادغام با third-party tools ، مانند Titus، Boldon James، و Microsoft Information Protection (MIP) برای طبقه بندی داده ها بر روی فایل ها در هنگام ایجاد و در حالت  restمتکی است، اما می تواند با تمام ابزارهای طبقه بندی اصلی از طریق API خود یکپارچه شود. . در جایی که OCR برای طبقه بندی محتوا استفاده می شود، Symantec DLP از ۱۲۰ زبان پشتیبانی می کند.

سیمانتک DLP ،DLP  جامعی را برای cloud فراهم می کند.

Symantec DLP برای کار کردن از هر مکانی(دورکاری) ،پشتیبانی میکند. قابلیت های آن شامل کنترل های DLP به تمام مرورگرهای اصلی لپ تاپ سیستم ها، ثبت افرادی که این داده ها رابه کجا منتقل می کنند.

از نظر حفاظت از تهدیدات داخلی (ITP)، Symantec DLP دارای قابلیت‌هایی برای شناسایی و مسدود کردن پیام‌هایی است که به عنوان بخشی از حملات Business Email Compromise (BEC) استفاده می‌شوند.

نظارت و ثبت دسترسی توسط مشتریان و مدیران سرویس cloud و تلاش های ناموفق برای دسترسی به داده های cloud؛ شناسایی کاربران با دسترسی بیش از حد؛ رمزگذاری خودکار فایل ها در رسانه های قابل جابجایی؛ برای شناسایی رفتار غیرعادی، هر کاربر را در مقابل کاربران دیگر را میتوان محک زد. این راهکار همچنین با جلوگیری از کپی شدن داده های حساس به یا از رسانه های قابل جابجایی، جلوگیری از چاپ، فکس، کپی شدن روی حافظه و ارسال به اشتراک گذاری فایل مبتنی بر  Cloudو سرویس های webmail ، از ITP پشتیبانی می کند.

Symantec DLP خدمات پشتیبانی فنی ۲۴×۷ را برای مدیران به صورت استاندارد ارائه می دهد. با این حال، خدمات پشتیبانی فنی شبانه روزی را فقط به زبان انگلیسی ارائه می شود و سایر زبان ها فقط در ساعات کاری منطقه ای در دسترس هستند. اسناد نیز فقط به زبان انگلیسی در دسترس هستند، اما محلی سازی نرم افزار به زبان های پرتغالی برزیل، اسپانیایی، فرانسوی و ژاپنی موجود است. پشتیبانی در محل از طریق گزینه های premium support در دسترس است.

از نظر پشتیبانی end user ، Symantec DLP در مورد مدیریت داده‌های حساس از طریق ترکیبی از اطلاعات pop-ups ، مقالات تمرینی، و ویدیوهای آموزشی می‌دهد. همچنین می‌توان پیام‌های ارسالی به کاربران نهایی را طوری تنظیم کرد که پیوندهایی به مطالب اضافی درج شود.

Symantec DLP به‌عنوان یک محصول پیشرو در بازار، طیف گسترده‌ای از عملکردها را ارائه می‌کند، اما پس از پیوستن به Broadcom در زمینه پشتیبانی مشتری و همگام شدن با شرکت‌های تازه وارد در بازار، با چالش‌هایی مواجه است. Broadcom به دنبال حل این چالش ها از طریق برنامه های تعامل با مشتری و طیف وسیعی از ابتکارات آینده با تمرکز بر نوآوری، یکسان سازی، تشخیص ریسک و تجربه کاربر است.

سیمانتک با چالش هایی از سوی تازه واردان به بازار مواجه است و به دنبال رفع این چالش ها از طریق برنامه های تعامل با مشتری و طیف وسیعی از ابتکارات آینده با تمرکز بر نوآوری، یکسان سازی، تشخیص ریسک و تجربه کاربر است.

سیمانتک DLP برای شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های بزرگ و در حال گسترش فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های پیچیده فناوری اطلاعات و محیط‌های فناوری اطلاعات ناهمگن، hybrid و multi-cloud  مناسب است.

سیمانتک DLP

سیمانتک DLP

نقاط قوت سیمانتک DLP

  • راه حل جامع و غنی.
  • یک کنسول برای استقرار DLP و مدیریت سیاست های DLP.
  • یک engine تشخیص در تمام control point ها برای نتایج بهتر.
  • اکوسیستم وسیعی از شرکای تحاری و فروشندگان.
  • امکان ادغام با سایر راه حل های Symantec و Broadcom
  • Licensing ساده
  • پوشش خوب محیط های فناوری اطلاعات hybrid.
  • پوشش خوب اکثر کانال های ارتباطی
  • پوشش جامع DLP برای cloud.
  • پشتیبانی خوب برای کار کردن کارمندان از هر مکانیاز راه دور.
  • قابلیت های قوی تشخیص تهدید داخلی.
  • پشتیبانی خوب برای آگاهی از حفاظت از اطلاعات end-user.

چالش ها سیمانتک DLP

  • کنسول قادر به اجرا در سیستم عامل مک نیست.
  • اتکا به ابزارهای طبقه بندی third-party.
  • عدم وجود قابلیت نظارت بر تلفن های همراه، سیستم های PoS و سیستم های کنترل صنعتی (ICS).
  • قادر به شناسایی داده های حساس در پیام های متنی تلفن همراه نیست.
  • پشتیبانی فنی و مستندات چند زبانه محدود.
  • خرید لایسنس استاندارد شامل پشتیبانی در محل نمی شود.

مطالب پیشنهادی را مطالعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

به اشتراک بگذارید

فهرست